OAN – One America News files suit on Maddow

 
NBC Universal is owned by Comcast
Maddow
OAN doesn’t have any connection with the Russian government, but doesn’t NBC and Maddow and many more Coordinate with the DNC?
Is that legal?

Image

‘One America News’ Claims Defamation In $10 Million Lawsuit Against Rachel Maddow

It looks as though liberals may never learn that just because they disagree with someone’s opinion, it doesn’t automatically make them a tool of the Russian government. And leading the charge of liberals disseminating Russiagate nothingburgers, of course, continues to be Rachel Maddow.

Conservative television network One America News (OAN) is suing Rachel Maddow for $10 million after she referred to the network as “paid Russian propaganda”. OAN filed the defamation suit in federal court in San Diego, according to AP. OAN is a small, family owned conservative network that is based in San Diego and has received favorable Tweets from the President. It is seen as a competitor to Fox News.

OAN’s lawsuit claims that Maddow’s comments were retaliation after OAN President Charles Herring accused Comcast of censorship. The suit said that Comcast refuses to carry its channel because “counters the liberal politics of Comcast’s own news channel, MSNBC.”

It was about a week after Herring e-mailed a Comcast executive when Maddow opened her show by referring to a Daily Beast report that claimed an OAN employee also worked for Sputnik News, which has ties to the Russian government.

 

Maddow said: “In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America really literally is paid Russian propaganda. Their on-air U.S. politics reporter is paid by the Russian government to produce propaganda for that government.”

Except Maddow, likely still upset from spending 3 years trying to promulgate a Russian hoax that didn’t exist, didn’t quite get her facts straight. Big surprise. 

OAN said in its lawsuit that while reporter Kristian Rouz was associated with Sputnik News, he worked solely as a freelancer for them and was not a staff employee of OAN. And the lawsuit includes a statement from Rouz stating that while he has written some 1,300 articles over the past 4 and a half years for Sputnik, he has “…never written propaganda, disinformation, or unverified information.”

Skip Miller, OAN’s attorney stated:

 “One America is wholly owned, operated and financed by the Herring family in San Diego. They are as American as apple pie. They are not paid by Russia and have nothing to do with the Russian government. This is a false and malicious libel, and they’re going to answer for it in a court of law.”

The lawsuit included an August 6th letter from an NBC Universal attorney who stated that “OAN publishes content collected or created by a journalist who is also paid by the Russian government for writing over a thousand articles. Ms. Maddow’s recounting of this arrangement is substantially true and therefore not actionable.”

We’ll see about that.

 HAT TIP

https://www.zerohedge.com/political/one-america-news-claims-defamation-10-million-lawsuit-against-rachel-maddow

 

List of ‘reporters’ / ‘journalists’ exposed in the Wikileaks files

who actively collude with the DNC / Clintons / other Leftist groups

Image

 

Image

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: